9 Mart 2013 Cumartesi

Kafa Yapsa Dahi Dinleyin Bunları:)

 Efenim bu yazımda kuvvetle muhtemel kafa yapacak, iç sızlatacak lakin dinlemeye doyamadığım bazı parçalardan bahsedeceğim..

1- Omaima Khalil/ Asfur

  İnsanı Arapça'nın sihriyle götürüveren, ne dediğini anlamasa da yüreğine dokunan bir parça.. Biz yine de ne dediğinden de bahsedelim kısaca:) Asfur kelimesi arapça serçe denebilecek ama küçük kuşların genelini nitelemekte kullanılan bir kelimeymiş.
  Parça Marcel Xhalif şiirinden bestelenmiş.. Tutsak bir kuşun ağzından olan sözlerinin çeşitli çevirileri mevcut olmakla birlikte bir örneği de bu.


 Parçanın oumaima versiyonu haricinde bir de kardeş türküler versiyonu bulunmaktadır ki dinlemek için buradan buyurun.

2-Yasmin Levy/ Mal del Amor
  Yasmin Levy 'nin güçlü yorumundan ve ezgilerin de hem bizden, hem uzak diyarlardan çok şey olduğundan uzun uzadıya bahsetmeyeceğim. Ne zamanki bu dırdırcı depresif, orada mutlaka Yasmin ablanın nidaları duyulur. Efendim dinleyin lakin sonuçlarından mesul tutmayın :)
  Şarkının sözleri ne der diyenler için alternatif bir çeviri buyurun


3-Nagat El Saghira/Ana Baashaq El Bahr

  Yine Arapça'nın büyüsüyle insanı alıp denize sürükleyen bir şarkı-Ben denize aşığım- 
İnsana 'tüm Arap kadınları böyle güzel sesli mi?'diye düşündürür işin aslı. Yollardan ve denizden bahseder, yarım yamalak anladıklarınla ruhunu denize ve yollara doğru savurursun. Ne diyormuş bu derseniz, buradan


4-Masayoshi Yamazaki/ One more time, One more chance

  Efendim ayrı bir yazıda derinlemesine bahsetme hakkımı saklı tuttuğum favori animelerimden 5 centimetres per seond 'ın soundtrack parçası olan bu güzide eser, tek başına dinlendiğinde bile bünye de derin iz bırakmaya yeterli olsa da, benim gibi animeyi izlemiş olanlar da yaratacağı etki çok daha farklı olacaktır..
 Malum animenin 3. bölümünde yüzümüze tokat gibi vurdukları duygular, şarkıyla ruh bulmuştur. Yalnız söylemeden olmaz, benim favorim filmin ikinci kısmıdır biline:)
  Filmin yarattığı o atmosfere gerçekten çok yakışan bu parçanın Türkçe sözlerine link veremesem de video dan ingilizce olarak takibi mümkündür,animenin sonunda yer alan klibiyle izleyebilirsiniz efenim buyurun.


5-Aytekin Ataş/Seyyah

  Kısa süreli araştırmam esnasında bu hoş parçanın, Yer gök aşk isimli 'sürrealist' (valla diziyi tanımlayacak sıfatlar tükendi bende hehe) dizide kullanıldığını fark ederek üzülmüş olsam da, parçanın güzelliğine halel gelmez efenim diyerek listemde yer veriyorum :)

 

6-Ederlezi/Balkan Halk Şarkısı

  Efenim balkan halk şarkılarından olan bu parça, listemde asırlardır bekleyen ancak bir türlü izleyemediğim( evet utanıyorum) çingeneler zamanı  filminde de kullanılmış.
  Ederlezi, bizim hıdırellezin bir diğer ismiymiş. Bu parçayı dinlerken de, anlamasa da insanın içinden bir şeyler kopuverir.. Dinleyin hak vereceksiniz..
  Sözleriyse çok daha fazla şeyi hatırlatıp, acıtır, kanatır..Malum Bosna hala içimizde ve zihnimizde kanayan bir yaradır...Sözler için tık


 Arkadaş o küçük kızdan nasıl yanık bir ses çıkar öyle...Hayret ve de haset :) Parçayı Türkçe sözlerle Sezen Aksu'nun da seslendirdiğini gördüm, buyurun bir bakın bakalım...

7-Fairouz/Saaltak Habibi
  
   Feyruz üzerine konuşmam ben arkadaş..Konuşursam susamam çünkü biliyorum..İkimizden biri ölmeden canlı dinleyim onu hayatta ne isterim başka... 7.sırada oluşuna aldanmayın onun yeri çok başka.. Ne proje çizimlerinde benle sabahlamıştır Feyruz bilmezsiniz siz:) Lüban'ın ve tüm Orta Doğu'nun en özel kadın seslerinden...


8-Amalia Rodrigues/Naufragio

  O Fado'nun kraliçesi, içimde ki arabeskin Portekizcesi...Sapına kadar Akdeniz..Fazla söze lüzum yok..



9-Snow Flower/Noon eh Ggot/Yuki no Hana

  Efendim bu uzunca başlık da parçanın alternatif isimlerini sıraladım:) Kendisi ükemiz de,  Kore dizilerinin bence yüz akı olan MİSA nam-ı diğer I am sorry,I love you'nun OST parçalarından olarak bilinmektedir.                
  Eminim benim gibi pek çok arkadaş, bu parçanın girişiyle acılar içinde ağlamaya başlar, Moo Hyuk(canım     So jim) ve Eun Cha'nin kaderine yanardı..Aradan geçen onca zamana rağmen, bu şarkıyı her dinleyişimde 
içim sızlar..
    Şarkının alternatif halleri içinden favorim aşağıdadır efendim:)


   Ayrıca parçanın Park Hyo Shin versiyonu için TIK(ağır spoiler içerir), orjinal Japon versiyonu için Tık ve deee So ji Sub versiyonu için kocaman bir TIK :) Joo Woo severleri de unutmadan TIk :)


10-Pink Floyd/ wish you were here

    Pink Floyd işte uzatmaya gerek yok:)



  Eminim ve umarım ki, içinden sizin de yüreğinize dokunan bir şeyler çıkmıştır efenim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder