11 Mart 2013 Pazartesi

Hallyu Jazz/ Winter Play



   Efenim bu sefer ki yazımın konusu, bizim buralarda çok da tanınıp bilinmeyen bir müzik grubu. Kore menşeili grubumuzun ismi Winter Play. Müzik türlerini nitelemek içinse Jazz/pop demek çok yanlış olmaz sanırım:)   Benim kendileriyle tanışmam ve de çok sevmem ise, Kore dizileri içinde benim için çok özel bir yeri olan Who are you dizisinin OST albümünde ki müthiş parçalarıyla olmuştur.

  Kısaca grubumuzu tanıtmak gerekirse:

Lee Joo Han: Kendisi grubun trompetçisi olmakla birlikte aynı zamanda lideridir de. Lee'nin grup öncesinde solo albüm çalışmaları da yer almakta.
Moon Hye Won: Grubun vokalisti olan hanım ablamız, genç yaşına rağmen oldukça sağlam adımlarla yürümekte ve ipeksi sesiyle beni mest etmektedir.
Choi Woo Joon: Grubun gitaristi olan Choi, daha önce farklı jazz gruplarıyla çalıştığı gibi, solo albümü de bulunmakta.
So Eun Kyu: Grubumuzun son üyesi kontrabas'dan sorumlu, çıkışıysa grubumuzla olmuş.




 Grubun dünyanın pek çok yerinde takipçileri olmakla birlikte, belki de kendi ülkelerinden bile çok Japonya'da iltifat görüyorlarmış. Onlara göre durumun nedeni Japon kardeşlerin Jazz müziğe daha açık olmalarıymış.
 Gruba winter play ismini vermelerini ise şöyle açıklamışlar efendim, 'insanlar kışın daha soft, daha rahatlatıcı müzikleri dinlerler ki bu da bizim müziğimizin ruhunu yansıtır.'

   2008'de ki çıkışlarından itibaren, Kore'de ve yabancı ülkelerde yayınlanmış albümlerinin bazılarını burada paylaşalım. Kısa süre de epey iş çıkardıklarını görmek mümkün:)
  Who are you dizisi dışında film ve reklamlar içinde  soundtrackler
hazırlayan grubun bir diğer övgüye değer yanı da yaptıkları cover çalışmaları.

    2008                      2009           
   Happy buble            Hot summerplay
   Choco snowball
   Who are you

                   2010
                  Sunshines
                 Songs of colered love
                Touché Mon amour        

   Grubun sevdiğim bir başka yönü de, içinde abuk sabuk dansların, stil kaygısı içinde tuhaf kıyafet, makyaj ve danslarla dolaşan insanların yahut destansı hikayelerin yer almadığı, sıcak naif ve 'abi ben şarkımı söylüyorum abartmaya gerek yok' diyen klip çalışmaları. Touché mon amour klibini istisna tutuyorum tabii:)      


     Yine grubun canlı performansları da görülmeye ve dinlenmeye değer kesinlikle.

  Bu kadar tanıtım faaliyetinin ardından neticeye gelelim efendim:) Ben ne dinledim de oturdum bu arkadaşlara böylee gönül bağladım buyurunuz bakalım, keyifle dinleyiniz :)

Billie Jean

         Touché mon amour

Gipsy Girl
                                
    Your eyes
          
     Moon over bourbon street
         
   Who are you?

     Bu arada arkadaşları resmen ziyaret etmek isteyenler için offical web adresi buradan buyurun :)

     




1 yorum:

  1. Merhaba! Winterplay hakkında bir şey yazan birileri var mı diye merak edince blogunla karşılaştım. ^^ bir buçuk iki yıl önce şans eseri winterplay'i ilk kez dinlemiştim, hoşuma gitmişti ve zaten hala dinliyorum. ^^

    YanıtlaSil